anadoluverumelimedya.com

Ruslardan Rumlara ince KKTC mesajı

Rus devlet televizyonu RT (Russia Today), Soğuk Savaş döneminde İngiltere hesabına çalışan Sergey Skripal ve kızının zehirlenmesiyle başlayan uluslararası krizle ilgili, ‘Rus diplomatları sınır dışı etmeyen’ülkeler listesi yayınladı.

Reklam alanı

İnternet üzerinden de takip edilen canlı yayında, Kıbrıs’ın karşısında, Rusya’nın diplomatik olarak tanıdığı Güney Kıbrıs Rum Yönetimi‘nin (GKRY) bayrağı yerine Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) bayrağı ekrana getirildi.

Basın kaynaklarından edinilen bilgiye göre, canlı yayında KKTC bayrağını gören Rum ve Yunanlar, Rus televizyonuna onlarca protesto mesajı gönderdi.

Rus televizyonu, KKTC bayrağına tepki gösteren Rum ve Yunanlara özür mesajıyla yanıt verdi. Televizyon, hatanın haber merkezine iletildiğini belirtti.

‘BAYRAK KASITLI YAYINLANDI’

Hürriyet’ten Ömer Bilge’nin haberine göre, İngiltere’de faaliyet gösteren Rum ve Yunan lobi grubu ‘Lobby for Cyprus’ üyeleri, Twitter mesajlarında hatanın kasıtlı yapıldığını savunarak, “Kimse fark etmeyecek sandılar, Rus televizyonu bizim zekâmızla dalga geçiyor. Yaptıklarından utanmaları gerekir” ifadelerini kullandı.

Rus televizyonundaki KKTC bayrağı ve gelen tepkiler, Rum medyasında da yer buldu.

aydınlık

About armadmin 9318 Artikel
Günlük olaylara toplum duyarlılığını yükseltebilmeyi umuyoruz.