Dünya Sözcü’ye yönelik algı operasyonunu böyle görüyor

Dünya Sözcü’ye yönelik algı operasyonunu böyle görüyor

İngiltere’nin saygın gazetelerinden The Times, yaşanan gelişmeleri okuyucularıyla paylaşırken “Sözcü, bayilerde yer alan 6 muhalif gazeteden biriydi” yorumu yer aldı. Türkiye Basın Konseyi’nin görüşlerine de yer verildi. Hannah Lucinda Smith imzalı haberde gazetenin sahibi Burak Akbay’ın iddiaları yalanladığı vurgulandı. The Times, yaşananları, “Türk yetkililer ‘muhalif’ gazetecileri hedef aldı” başlığıyla okuyucularına sundu.

times

Reklam alanı

Fransız AFP haber ajansı Sözcü’ye yönelik algı operasyonunu ‘acil’ koduyla dünyaya duyurdu.

İngiliz yayın kuruluşu BBC‘nin Türkçe servisi, “Sözcü gazetesine operasyon” başlığıyla verdiği haberde, Anadolu Ajansı’nın servis ettiği bilgilere yer verdi.

BBC Türkçe, sozcu.com.tr’de yer alan Sözcü avukatlarından Celal Ülgen’in şu ifadelerini de sayfalarına taşıdı: “Sözcü gazetesi sahibi Burak Akbay’ın şu anda Sarıyer’deki evindeyim. Sabah yedi buçuktan itibaren arama ve el koyma kararı var. Güvenlik şubeden polisler evde arama yaptı. Şu anda araç aramasına geçiyorlar.”

Alman Deutsche Welle yayın kuruluşunun Türkçe departmanı da gelişmeleri aktarırken, Sözcü avukatı Ülgen’in temas ettiği şu noktalara değindi:

dw2313

“Sözcü’ye ‘yönelik algı soruşturmasına’ ilişkin altı kez savcı değişti. Hiçbir savcı suç unsuru görmediği için buna cesaret edemedi. Ama en sonunda Batman’dan gelmiş olan bir savcı arkadaş, eski Batman Savcısı, arama ve el koyma kararı veriyor.”

İngiliz The Economist dergisinin Türkiye muhabiri Piotr Zalewski, haberi ilk olarak sosyal medya hesabından duyurdu.

Zalewski, İngilizce yazdığı mesajında, “Önce Cumhuriyet, şimdi Sözcü: Ultra-laik gazetenin, Türkiye’nin en çok satan üçüncü gazetesi, 4 yöneticisi hakkında (sahibi dahil) gözaltı kararı” ifadesine yer verdi.

Hindistan merkezli haber platformu Indian Express, gelişmeyi Genel Yayın Yönetmeni Metin Yılmaz’ın “Yaptığımız tek şey gazetecilik. Fakat bu ülkede gazetecilik yapmak zaten başlı başına suç” sözlerine de yer verdi.

Rus yayın organı Sputnik‘in Türkiye servisi de gelişmeleri aktaran medya organları arasında yer aldı. Sputnik, Sözcü yazarı Uğur Dündar’ın sosyal medya hesabından paylaştığı “Bayram sabahı Sözcü’de gözaltılar varmış! Doğruca gazetem Sözcü’ye gidiyorum. Eğer Sözcü de FETÖ’cü ise, Türkiye’de herkes FETÖ’cüdür” ifadelerini aktardı.

spiegel

Almanya’nın etkili siyasi haber dergisi Der Spiegel, “Sözcü’de çalışan gazetecilere gözaltı kararı” başlığını kullandığı haberinde, İstanbul Savcısı’nın Sözcü’nün dört çalışanını bir haber yüzünden “FETÖ bağlantısı ile suçladığını” yazdı. Dergi, “Hükümet karşıtı medyaya, sert yargı darbesi” sözlerine yer verdi ve, “SÖZCÜ günlük 270.000 net satışıyla Türkiye’nin üçüncü büyük gazetesi. Gazetenin sloganı ise, ‘SÖZCÜ susarsa, Türkiye susar’ şeklinde. Sözcü operasyonu doğruladı ancak bunun gazetenin yayınını etkilemeyeceğini vurguladı. Türk yargısı, olağanüstü halin ilanından sonra, hükümeti eleştirel yayınlar yapan Türk basınına karşı çok sertleşti. Türkiye’de düzinelerce gazeteci hapiste bulunuyor. Bunların arasında Die Welt muhabiri Deniz Yücel de bulunuyor.” Dergi, Türkiye’nin basın özgürlüğü sıralamasında dünya listesinde 155. sıraya gerilediğini de vurguladı.

Deutsclandfunk isimli yayın organı da, “Hükümeti eleştirel yayınlar yapan SÖZCÜ’nün sahibi hakkında gözaltı kararı“ başlığı ile haberi duyurdu.

İngiliz Daily Mail gazetesi de yaşananları okuyucularıyla paylaşırken, kararın seküler muhalifler tarafından eleştirildiği vurgulandı. Daily Mail, okuyucularına, “Sözcü Türkiye’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün laik mirasının sağlam bir destekçisi ve Türkiye’nin Cumhurbaşkanı ve hükümetini sert bir dille eleştiriyor” yorumunu yaptı.

Die Zeit gazetesi de, benzer başılıkla bir haberi manşetine taşıdı ve eleştirel gazetecilik yapan Sözcü’nün, Fetullah Gülen örgütü üyesi olmamakla birlikte, onunla ilişkilendirilmeye çalışıldığını vurguladı. Gazete, savcılığın bu konudaki soruşturmasına yer verdi.

zeit

Alman haber kanalı NTV de haberinde, “Türkiye’den, yayıncı Burak Akbay hakkında gözaltı kararı. Erdoğan’ın tatil yaptığı yeri yayınladıkları için…” başlığını kullandı. NTV, Sözcü’nün Türkiye’nin en çok satan gazetelerinden olduğunu ve hükümeti eleştirel yayınlar yaptığını belirtti.

İtalyan Rai televizyonu da internet sitesinde gelişmeye yer verdi.

rai

#SözcüSusarsaTürkiyeSusar

sözcü

About armadmin 9318 Artikel
Günlük olaylara toplum duyarlılığını yükseltebilmeyi umuyoruz.